FORUM YANN DANH

Cinéma

AccueilCalendrierGalerieFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

Teen Titans the movie

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Tayelore
Baboula (adjoint du taulier)

MessageSujet: Teen Titans the movie   Jeu 31 Mai - 12:32

Teen Titans Headed to the Big Screen in Live Action!
Written by Stephanie Sanchez
Thursday, 31 May 2007
Teenage superheroes, Teen Titans, are headed to the big screen courtesy of Warner Bros. with Mark Verheiden on board to pen. Sweet!

Warner Bros. Animation produced the hit animated television show from 2003 until 2006. Apparently they liked it so much they decided to take it to the big screen, live action style!

The Hollywood Reporter had the details,

The live-action adaptation is being produced by Akiva Goldsman and Kerry Foster through their Weed Road banner, while Mark Verheiden has been brought on board to write the script...It is not known which heroes will be used, but Nightwing is said to be in the mix.

Goldsman said the tone will be consistent with such recent Warners' comic book fare as "Batman Begins," "Superman Returns" and the upcoming "Watchmen."

Very Happy

Yann Danh
Le Taulier

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Jeu 31 Mai - 17:32

Wowwww y'a des belles références "Batman Begins," "Superman Returns" and the upcoming "Watchmen."

Bon maintenant faut voir hein Wink

Mais en tous cas y'a de bonnes intentions
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Jeu 31 Mai - 20:09

Je suis dubitatif. Pourquoi lancer les teen titans alors que l'univers DC est à peine esquissé au cinéma ? Va falloir que les gars réfléchissent un peu avant de balancer des projets comme ça...
Confused
Yann Danh
Le Taulier

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Jeu 31 Mai - 21:13

Mezko a écrit:
Je suis dubitatif. Pourquoi lancer les teen titans alors que l'univers DC est à peine esquissé au cinéma ? Va falloir que les gars réfléchissent un peu avant de balancer des projets comme ça...
Confused

ba parce que les films "d'équipe" (Xmen, les 4 fantastiques) marchent bien et que la BD de ce que j'en sais a bcp de qualités.
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Jeu 31 Mai - 21:28

Mouais, un peu de logique serait pas mal dans toutes ses prods.
fabmovie
yakayo Man (adjoint du Taulier)

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 0:05

Tayelore a écrit:

ceux là qui vont être adapté ou ceux là :

niveau scénar c'est pas tout à fait la même chose, animated du pour enfant fun mais pour gosse tandis que comics, il y a de quoi faire grave du sombre et adulte !!! Surtou qu'il y aurait de quoi faire surtout si on commence à taper dans les discordences avec l'équipe du vrai Robin, c'est à dire Nightwing et son équipe les Outsiders !!! ça c'est du grand DC de ces dernières années !!!

Invité
Invité

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 13:37

Voilà...
Tayelore

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 20:19

Yop en meme temps on est pas obligé de se calquer sur l'univers Dc a cent prct , s'agit de créer cet univers et de faire des liens plus ou moins vague avec les autres franchises.

on peut imaginer que la série se passe un peu dans le futur , et que les Teen Titans ( a l'instar d'un Blade) sont déja en activité , ca changerait du film /origine.

S'agit peut etre aussi mon sens de faire un film aussi sur l'idée de ce que ca veut dire d'etre dans l'hombre d'un super héros. Very Happy (dans certaine versions de la série , Superboy fait partie aussi de l'équipe )

de la , je pense que vu le ton dont ils parlent on ira vers les versions les plus sombres de Teen Titans Fab Very Happy

Invité
Invité

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 20:23

Pour moi, c'est un problème ce manque de cohérence. Notamment dans les adaptatiosn Marvel: t'as quatre super héros et équipes qui sont dans la même ville (New York, les FF, X Men, Spidey et Daredevil) et jamais les uns n'entendent parler des autres. Sérieusement, c'est un peu regrettable. Pour les prods DC, ils ont encore le temps de la faire...
Tayelore

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 20:32

ji comprendsss Very Happy mais perso je te le dis , je m'en fous je veux des bons films pas un univers cross overs. (déja que dans les bd ca casse les couilles a mon sens parfois )

voilouuu salut Very Happy

Invité
Invité

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 21:10

Ah ben je suis bien d'accord ! Un bon film, ça serait déjà bien ! Mr.Red
Tayelore

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 22:05

On est d'accoreuuhh , on est d'accoreuuhh , on est d'accoreuhh cheers Laughing Very Happy

Invité
Invité

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 22:08

Sera t on d'accord sur le fait que Vol d'enfer a tout du grand chef d'oeuvre ? Laughing
Steven court !!!!
Tayelore

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Ven 1 Juin - 23:31

Laughing

Tayelore

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   Dim 29 Juil - 23:11

July 26, 2007 - Screenwriter Mark Verheiden was at Comic-Con today to talk about his various impending projects, and of course the topic of the recently announced Teen Titans movie came up, which he is scripting. During a panel discussion, Verheiden said that he hopes the tone of the film will match that of Batman Begins and the Watchmen comic book.

"It's not light and frothy," he says. "It's not silly. I want to play the characters so they feel real to us, not like people we can't understand. And I think Nightwing is a great character for that."

Nightwing is the adult persona of Dick Grayson, a.k.a. Batman's sidekick Robin, who leads the group and is the sole confirmed character in the film so far. Verheiden isn't talking yet about who else will make the film's roster, though he does confirm that there will be multiple villains in the film - and, as he told IGN exclusively after the panel had ended today, from a personal standpoint he is fond of the Marv Wolfman-George Pérez era of the comic book.

"I love the Perez-Wolfman stuff, so we're definitely looking at that, but I don't really want to get into who the team we're picking is yet," he says. "But I'm a huge fan of Marv Wolfman's work and I've talked to him about this a little bit. We're friends and if I can be true to his feeling that you get from those books, I'd be very happy."

Verheiden adds that the real challenge of the film will be to keep the characters "real," which is something he thinks Batman Begins pulled off quite well.

"I think the challenge is probably in terms of the team, to make sure that each one of them gets their due," he says. "The real challenge in this to me is to make sure that you feel you really know these characters as real people. They're empowered people that have been blessed with abilities that are beyond imagination, except for Robin who worked on it and became that himself. And yet they have the same wants, hopes, dreams, and emotions as everyone else. It's just they have this extra part of their lives. And I thought what was interesting too, the sort of big difference between the Teen Titans and some of the other big stories, like say the X-Men, is the Titans have had their powers and for the most part have lived with them all their lives. So this isn't a learning curve. This isn't, 'Oh my God, I can suddenly spout fire!' This isn't the Fantastic Four either. It's a story about, 'What do you do when you've had these powers and now you're 18?' And your name was 'This Lad' or 'Kid This' and now all of a sudden it's, 'How do I have my own identity?' So the core of it is really about the emotional story of these guys, and of course it's a huge, fun action movie too. But the core of it is going to be to try to understand these characters and sort of what it is to be them in today's world."

And while Batman Begins will serve as a basis for how the characters in Teen Titans should be portrayed, Verheiden doesn't see any great need to mix his universe with the worlds of that film or the other current DC movies like Superman Returns.

"In terms of the universes of those films, I don't think we want to do anything to violate the continuity that they've established," he says. "I want to be very true to the Teen Titans, however, I don't want to be slavish to the point where we're just doing things to… I want to be as true as possible, but do the best story I can is I guess the way to put it. In terms of Batman Begins, that's just a great touch point in terms of tone. It's serious without being [too serious]. You feel like there's real jeopardy for those characters. And that's what we want for Teen Titans. When they're in trouble, we don't want you to think they're just going to pull the magic power out of their hat. They're in genuine trouble, genuine jeopardy, and these are 18-year-old young adults trying to figure out, 'How do we survive, how do we stay proud in front of our friends, how do we just be true to sort of what we think we are at a moment of conflict in [ourselves]?' Because they're going through the classic, 'I'm 18 and I don't know what the hell I'm doing.'"

As for whether or not the film will be based on any specific Teen Titan storylines or comics, Verheiden sees the project as more being inspired by thematic arcs of the Titans saga.

"It's sort of taking from the universe and then creating an amalgam that works for us," he says. "If you've loved the books, I don't think you're going to go, 'What the heck is going on with the Teen Titans?' We're not reinventing the wheel is what I want to say. We want to stay true because it's a great franchise, fantastic characters. I love Teen Titans and I'm old enough to have bought them when they were coming out. The Marv Wolfman version -- not the really early version! I want to do a show that appeals to fans who really love these characters and also isn't so sort of oblique or inside that people on the outside can't really get it."

Blogs Boards News Reviews Previews Features

Related Links
Teen Titans Talk
Screenwriter blogs about the comic-to-film.

http://movies.ign.com/articles/808/808385p1.html

Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Teen Titans the movie   

Teen Titans the movie
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1